Friday, November 12, 2010

CiNtA anTaRa BeNuA




Sinopsis
G-ya seorang gadis kampung. Walaubagaimanapun, dia seorang yang baik, caring dan pandai menjaga hati orang lain. Apabila dewasa dia bercita-cita untuk menjadi seorang Jururawat.

Pada suatu hari, seorang pesakit muda(kim bum) telah masuk hospital akibat kemalangan yang telah menyebabkan dia bone fracture at left leg. Jadi, dia pun di tahan lama juga la di hospital. Staf nurse incharge adalah G-Ya. Bermulalah kisah cinta diantara mereka kerana kim bum terpikat dengan care dari si G-ya manakala si G-ya pula terpikat dengan budi pekerti kim bum.

Leander adalah teman G-ya dari kecil yang mana dalam diam 2 ada menyimpan hati dan perasaan terhadap G-ya. BUT, G-ya pun pernah suka dengan leander tapi oleh kerana leander ni jenis pendiam so cinta tu terkubur begitu sahaja. Tapi sebenarnya leander tidak pernah dapat melupakan G-ya.

Mengetahui G-ya telah mempunyai kimbum, leander semakin menjauhkan diri dan ini membuatkan G-ya keliru dengan tingkahlaku leander. Akhirnya G-ya membuat keputusan untuk tidak menghubugi leander. Kimbum dan G-ya kini semakin bahagia, makin jauh dan makin erat perhubungan. Leander semakin gelisah dan membuat keputusan untuk berhijrah ke luar negara (korea)...

5 tahun kemudian... oleh kerana terlalu rindu dengan Malaysia, leander pulang ke Malaysia. Tiba-tiba dia terserempak dengan G-ya with seorang anak cute kira2 4 thn. "kim bum, jangan main jauh2...". Leander pun mengelak daripada bertembung dgn G-ya.

Pada ketika itu, G-ya telah kematian kim bum kerana kemalangan buat kali kedua yang telah meragut nyawanya. Tidak lama kemudian, secara tidak sengaja, G-ya&Leander telah bertemu 4 mata...hati ke hati pun mula berbicara...

Apakah kesudahannya? Saksikan CINTA ANTARA BENUA....

0 Kata Pembaca: